دستگاه بنر که به آن دستگاه چاپ outdoor هم گفته میشود، همانطور که از نامش پیداست جهت چاپ بنر،فلکس ، استیکر،مش در ابعاد بزرگ استفاده می شود. معمولا بنرهای چاپ شده ابعاد بزرگی دارند و برای اطلاعرسانی در فضای بیرونی ومحیط باز استفاده میشود. به این دلیل به این دستگاهها چاپ Outdoor گفته میشود.از طرف دیگر، رنگی که در این دستگاهها استفاده میشود مناسب فضاهای بسته و فاصلههای نزدیک نیست. دستگا بنر برای موارد استفاده خود کاملا بهینهسازی شده است. ابعاد چاپ در این دستگاه به میزان لازم بزرگ هست و میتوان هر اندازهای که لازم باشد با این چاپ کرد.
اگر وقت کافی برای مطالعه این مطلب را ندارید ، میتوانید به خلاصه صوتی آن گوش دهید:
معرفی دستگاه بنر
در قدیم عمل چاپ در جایی به نام چاپ خانه انجام میشد. چاپ خانه ها معمولا کارگاهی پر از لکه های رنگ و بوی مواد مختلف شیمیایی بود که در شهرهای کشور با تعداد نسبتا کم و حتی در برخی مناطق به تعداد انگشت های دست پراکنده بودند .در این چاپ خانه ها با استفاده از تجهیزات قدیمی و مکانیکی، کار چاپ را بر روی کاغذ یا مقوا انجام داده و برای اهداف انتشار و یا تبلیغات گوناگون، فعالیت می کردند.
امروزه از این قبیل چاپخانه ها به تعداد بسیار کمی باقی مانده است و اغلب جای خود را به دفاتر و موسسات پیشرفته و مدرن چاپ و تبلیغات داده اند. این موسسات و دفاتر، با برخورداری از ماشین آلات مدرن در حوزه چاپ و تبلیغات مشغول به کار هستند و می توان ادعا کرد که دیگر هیچ کدام از ماشین آلات مورد استفاده ی آنها، ساختار و کارکرد مکانیکی نداشته و به صورت الکترونیکی و کامپیوتری، نسبت به انجام امور مربوط به این صنعت رو به پیشرفت، می پردازند. دستگاه بنر ، اصلیترین قسمت یک دفتر چاپ می باشد. که فضای بسیار کمتر از چاپ خانه را اشغال کرده ولی بسیار سریع و مقرون به صرفه تمامی سفارشات چاپ را در ابعاد آزاد میتواند انجام دهد. دستگاه چاپ بنر یک پرینتر بزرگ است که به لحاظ طولی محدودیت چاپ ندارد.
روش کار با دستگاه بنر
روش کار با دستگاه بنر ، هم خیلی ساده است و هم خیلی پیچیده. البته ساده برای کسانی که اطلاعات کافی از نحوه عملکرد آن دارند و پیچیده برای کسی که نمیداند چکار باید بکند. نحوه کار با دستگاه بنر از همان شروع کار قلم میخورد. اپراتور بعد از ورود به کارگاه باید اول دمای محیط را بسنجد. دما عامل مهمی در عملکرد صحیح هد پرینت است . در روزهای سرد سال بهتر است قبل از روشن کردن دستگاه، ابتدا فکری برای گرم کردن محیط بکنید.
- بهترین کار استفاده از هیتر خود دستگاه است که البته ممکن است بسته به مدل دستگاه ، دارای این گزینه باشد یا نباشد. اما اگر دستگاه فاقد هیتر است، هیتر برقی که در دستگاهها وجود دارد استفاده میشود . این هیتر دمای مخازن رنگ جانبی جوهر یا ساب تانک ها را بالا میبرد. همچنین دستگاههای جدید دارای هیتر بر روی کرییج دستگاه میباشند که هد را گرم میکنند.
- بعد از روشن کردن دستگاه ، کار اپراتور نیز آغاز می گردد.در اولین قدم باید لیست سفارشات چاپ روز جاری ، چک شود تا مواردی که قرار است در روز پیش رو به صورت برنامه ریزی شده چاپ شود ببه دقت مشخص شود. بسیار مهم است که این لیست با دقت و جزئیات تکمیل شود تا اپراتور اطلاع درستی از پروژه ها داشته باشد، چرا که گاهی میتوان دو سفارش چاپ را همزمان روی یک متریال انجام دادو سرعت چاپ را بالا برد. البته این ها همگی موارد برنامه ریزی شده است و این شغل، شغل پیش بینی نشده هاست!!
- پس از بررسی لازم است اقدامات مربوط به پروژه ها یکی یکی انجام گیرد. طبق لیست تحویل شده باید فایل هایی به هر طریق ( USB ، شبکه ، تلگرام و … ) از طرف طراح به اپراتور تحویل شود تا وی بتواند شروع به کار کند. اولین فایل مورد نظر برداشته شده و به نرم افزار ریپ دستگاه برده می شود، در اینجاست که نرم افزار ریپ ، تصویر را به کدهایی تبدیل می کند تا قابلیت چاپ داشته باشند. در این قسمت مشخص می شود که تصویر قرار است چاپ شود. تعداد پس از چاپ در سرعت و در عین حال کیفیت چاپ تاثیر گذار است.
- با مشخص کردن طرح چاپ ، تعداد چاپ ، اندازه و سایر موارد مربوط به چاپ، تنظیمات انجام گرفته و اپراتور میتواند فرمان شروع چاپ را به دستگاه بدهد . کرییج دستگاه بنر از پارکینگ یا خوابگاه خود بیرون آمده و به صورت افقی اولین حرکت را بر روی بنر آغاز می کند تا پاس اول به چاپ برسد.
همین الان میخواهم مشاوران سیمای شهر با من تماس بگیرند
بر اساس آنچه که مشخص شده است ، کرییج می توانددر برگشت نیز پاس دوم را بزند و یا اینکه بدون چاپ به محل شروع خود برگشته و پاس دوم را دوباره از نقطه صفر شروع بکند. در هر دو حالت، وقتی که پاس اول زده می شود، بنر توسط غلطک ها به اندازه مشخص شده ای جلو کشیده می شود تا آماده چاپ پاس بعدی شود. هرچه تعداد پاس بیشتر باشد ، میزان جلوکشیدن بنر کمتر است و کیفیت چاپ بیشتر میشود اما سرعت چاپ کند تر خواهد بود.
اپراتوری دستگاه بنر
برای شروع عملیات چاپ ، اپراتور دستگاه چاپ بنر در اولین مرحله، باید نسبت به مناسب بودن طرح ورودی به ماشین و سازگاری و پشتیبانی دستگاه با فرمت طرح ورودی مطمئن شود. مواردی که لازم است بررسی شود شامل الگوی رنگ بندی طرح ورودی، شفافیت و وضوح تصویر و همچنین تناسب ابعاد و خصوصیات طرح و رنگ با متریال مورد استفاده، است. کیفیت طرح بستگی به نرم افزار رسم و اجرای آن نیز دارد. به عنوان نمونه برای متریال هایی مانند بنر، استفاده از طرح های وکتور که با نرم افزارهای کارل یا ایلاستریتور تهیه شده اند، می تواند خوراک بسیار مناسبی باشد.
حتی بررسی کلی طرح شامل بررسی واژگان و ایرادات نوشتاری و غلط املایی متن موجود در طرح اولیه نیز جزو نکاتی است که باید توسط اپراتور دستگاه بنر مورد بررسی قرار گیرد. در واقع تفاوت اپراتور با تجربه و فرد تازه کار همین ریزه کاری هاست که کیفیت خدمات دفتر چاپ را بالا میبرد.
اما پس از تصحیح و تائید اپراتور، طرح اولیه باید به دستگاه ارسال شود. این طرح برای دستگاه قابل فهم نیست و باید بوسیله ی نرم افزار ریپ، به کدهای قابل فهم تبدیل شده و سپس کار چاپ با حرکت هد دستگاه روی بنر آغاز گردد. هد دستگاه بنر ، اصلی ترین قسمت سخت افزاری آن است که عمل چاپ را انجام میدهد. هد، با حرکت بر روی سطح متریال، با استفاده از الگویی که از نرم افزار ریپ دستگاه براش ارسال میشود ، نقطه به نقطه طرح اولیه را بر روی متریال، چاپ میکند.
این عملیات براساس تنظیماتی که اپراتور انجام داده ممکن است به روشهای متفاوتی انجام شود. مثلا اگر تنظیمات به حالت «۱-PASS» یا تک پس باشد، نرم افزار ریپ به هد دستور میدهد که با هربار عبور از روی متریال باید بخشی از تصویر را بصورت کامل روی متریال چاپ کند.. اما اگر درخواست اپراتور، چاپ به حالت «۲-PASS» یا دو پس باشد، نوار تحت عبور هد روی سطح متریال به دو باریکه تقسیم شده و با یک بار تردد هد، باریکه کمرنگی از طرح روی متریال چاپ میشود و در برگشت این باریکه کامل شده و واضح میشود. بنابراین هر دوبار عبور هد یک باریکه از طرح را چاپ میکند.
از تحلیل این فرآیند مشخص می شود که هر چه تعداد PASS برای چاپ بیشتر باشد، میزان جوهر مصرفی نیز بیشتر خواهد شد. همچنین زمان تمام شده برای چاپ کامل یک طرح نیز بیشتر شده و لذا اپراتور باید وقت بیشتری را برای دریافت محصول خروجی دستگاه بنر پای دستگاه بگذراند و واضح است که زمان بیشتر مصرفی توسط دستگاه و اپراتور برای انجام فرآیند، به معنی صرف هزینه ی بیشتر خواهد بود.
لذا با توجه به نیاز مشتری و همچنین میزان کیفیت کار از یک طرف، و قیمت تمام شده از طرف دیگر، باید تعادلی در نظر گرفته شود تا بازدهی کار اصولی و منطقی باشد.
میتوانید لیست قیمت دستگاههای چاپ را دریافت کنید
کافی است اطلاعات زیر را وارد نمایید
کیفیت چاپ دستگاه بنر
بخاطر اینکه این خروجی پرینت شده دستگاه بنر، در معابر و فضای باز نصب میشود و در واقع از دور دیده خواهد شد، کیفیت چاپ آن مناسب سایز بزرگ است . وقتی از نزدیک به نتیجه چاپ این دستگاه نگاهی بکنید بنظر خیلی با کیفیت نمیرسد و همه نقاط رنگ پیداست، اما درنظر بگیرید که خروجی چاپ این دستگاهها در بهترین حالت از فاصله ۲متری مشاهده میشود. به همین دلیل نیازی نیست که کیفیت چاپ انقدر بالا باشد که از فاصله خیلی نزدیک هم با کیفیت دیده شود.
دستگاه بنر در اندازههای چاپ مختلف و با کیفیت و امکانات متفاوتی تولید میشود. عرض چاپ این دستگاه ها معمولا ۱۵۰،۱۸۰،۲۲۰،۲۵۰،۳۲۰،۵۰۰،۸۰۰ سانتیمتر است. عوامل زیادی تاثیرگذار برکیفیت چاپ و قیمت یک دستگاه بنر هستند.مهمترین عامل، نوع و تعداد هد به کار رفته در دستگاه است. در مرحله دوم آپشنهای نصبشده بر روی دستگاه است. هد های چاپ بنر رایج در ایران شامل هد زار، کونیکا، اسپکترا، سیکو و اپسون میباشد و خود این هدها به دستهبندیهای دیگر مانند هد کونیکا ۵۱۲ و هد کونیکا ۱۰۲۴ و غیره تقسم میشوند.
کاربرد بنر و دستگاه بنر
در گذشته هم در شهرها و هم در روستاها، افراد و ساکنین یک محله یا کل روستا عموما با یکدیگر آشنا بودند. اخبار و اطلاعات میان ایشان به صورت حضوری و یا از طریق تلفن رد و بدل می شد. و نیاز چندانی به اطلاع رسانی در مقیاس وسیع احساس نمی گردید.
امروزه با رشد سریع همان شهرها و روستاها، مردم با یکدیگر نا آشنا و تقریبا بدون ارتباط روزمره هستند. و اخبار و اتفاقات نیز مخاطبان بسیار بیشتری دارد.مثلا آگهیهای استخدام و یا حتی اطلاعیه فوت یکنفر ، گاهی لازم است به اطلاع جمعیت زیادی از مخاطبان برسد. در این شرایط، صنایع تبلیغات و مالکان دستگاه بنر، که پیشتر انجام امور تبلیغاتی و معرفی محصولات، کالاها و خدمات عرضه شده توسط کارفرمایان و صاحبان مشاغل را برعهده داشتند، وظیفهی اطلاعرسانی اخبار و رویدادهای محلی و منطقهای را نیز در اختیار گرفتند.
این موضوع وابستگی خاصی به فرهنگ و منش اهالی یک منطقه نیز دارد. بعنوان مثال اهالی برخی از مناطق شمال کشور ایران ، تمایل بیشتری به اطلاعرسانی و نصب آگهی توسط بنر در مقیاس پر مخاطبتر دارند. همین موضوع باعث استفاده بیشتر از این دستگاه میشود و کار با دستگاه بنر نیز به همین منوال و به نسبت همین روحیه و فرهنگ، بیشتر میشود.
مزیت استفاده از دستگاه بنر
امروزه در بیشترکشورها به جای استفاده از کاغذ، از بنر استفاده میکنند. یکی از دلایل ان را مقاومت بنر در برابر رطوبت هوا و باران است. به همین دلیل در مناطق شمالی کشور هم بیشتر از دستگاه بنر استفاده می شود. چون در صورت استفاده از کاغذ و مقوا و یا تابلوهای چوبی، برای اطلاع رسانی و آگهی و اعلامیه، رطوبت زیاد هوای منطقه و بارش باران در مدت کوتاهی مواد چوبی و یا کاغذی را از بین میبرد. و لذا عمر مفید آن آگهی و تابلو را به میزان قابل توجهی کم میکند.
یکی دیگر از دلایل استفاده ی گستردهتر از بنر و فلکسی به جای کاغذ و مقوا، مقاومت و استحکام بیشتراست. این استحکام و مقاومت علاوه بر تاثیر روی عمر مفید دستگاه، در ظاهر تابلو یا آگهی مورد نظر نیز نقش مهمی دارد.
برای شخص یا شرکتی که قصد اطلاعرسانی و یا تبلیغات دارد، زیبایی و ظاهر آگهی و تابلوی تبلیغاتیاش از اهمیت زیادی دارد. اگر از کاغذ و مقوا استفاده شود به مرور زمان و خیلی زود به خاطر شرایط محیطی،ظاهری کهنه پیدا میکند. در حالی که این موضوع برای پلاستیک و جنس متریال بنر صدق نمیکند. تابلوهای بنر و فلکسی، در زمان طولانی هم زیبایی، کیفیت و به اصطلاح رنگ و لعاب خود را حفظ میکنند.
گسترش استفاده از دستگاه بنر
کیفیت چاپ ، ماندگاری و هزینه تمامشده چاپ بنر عامل مهمی برای گسترش خرید و استفاده از دستگاه چاپ بنر شده است. چون با افزایش تمایل جامعه به استفاده از بنر و فلکسی، دستگاه های بنر هم توجه اهالی صنعت تبلیغات و چاپ و حتی صنایع تولیدی را به خود جلب کرده است.
به عبارت دیگر، تولید کنندگان و یا صاحبان کالا و خدماتی که با تعداد زیاد مخاطبین سروکار دارند به این نتیجه رسیدهاند که بجای برون سپاری امر چاپ آگهی و تبلیغات خود، با خرید و نصب یک دستگاه بنر، در بخشی از هزینه های جانبی صرفهجویی نموده و قسمتی را به عنوان حوزه ی اطلاع رسانی و تبلیغات به وسیلهی چنین دستگاهی تجهیز کنند.
۶اشتباه بزرگ حین خرید دستگاه چاپ بنر چیست؟؟ اغلب خریداران این موارد را نمیدانند.
تکنولوژی جدید دستگاه بنر
دستگاه چاپ بنر (Banner Printing Machine) یکی از دستگاههای مهم در تبلیغات و رسانه هستند. در گذشته از دستگاههای پیچیده برای ساخت بنر استفاده میشد، اما چون استفاده از آن دستگاهها احتیاج به علم و دانش زیادی داشت و هزینه تمامی شده چاپ هر متر بنر بسیار زیاد میشد . به همین خاطر به مرور دستگاه چاپ بنر به جای دستگاههایقدیمی وارد بازار شد. استفاده از دستگاه بنر بسیار راحتتر و به صرفهتر از گذشته است. بنرها بخش مهمی از کسب و کارها و تبلیغات امروزی هستند، به گونهای که برای نشان دادن کسب و کار خود به مردم باید از بنرهایی باکیفیت استفاده کنید و این کار را با دستگاه چاپ بنر میتوان به راحتی انجام داد.
محل نصب دستگاه بنر
دستگاه بنر اغلب ماشین های بزرگی هستند که برای چاپ با ابعاد مختلف طراحی شده اند و به فضای کافی برای نصب و راه اندازی نیاز دارند.
با توجه به نوع دستگاه بنری که خریداری کردید میتوانید محل مناسبی برای نصب و قرارگیری آن در کارگاه خود انتخاب کنید. دقت کنید که محل نصب دستگاه باید مسطح باشد و گردش هوای مناسبی داشته باشد.
در جوهر مورد استفاده در دستگاه بنر ممکن است ترکیباتی باشد که در طول چاپ،بخار شده و وارد هوا میشود که این ترکیبات برای انسان خطرناک هستند. بنابراین با ایجاد گردش هوا لازم است این بخارات سمی از محیط خارج شوند.
همچنین ابعاد و محل قرارگیری دفتر و محل کار خود را در نظر بگیرید،آیا در طبقات بالاتر هستید ؟ در مرکز شهر و خیابانهای شلوغ هستید ؟ یا در خیابان خلوت هستید و در طبقه همکف؟ دفتر و محل کار شما روی تحویل و عملکرد دستگاه شما تاثیر می گذارد. به ویژه اگر شما در مکانی به صورت موقت حضور داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که مجبور به انتقال و حرکت دستگاه نخواهید شد.
-
دستگاه cnc چوب مدل PCAM2040B میز آلومینیوم
تومان505,000,000 افزودن به سبد خرید -
دستگاه CNC سنگ STON 1224
اطلاعات بیشتر -
دستگاه cnc میز بلید مدل ۱۳۲۵
اطلاعات بیشتر -
دستگاه اکوسالونت با هد جدید i3200
اطلاعات بیشتر -
دستگاه اکوسالونت مدل ۱۸۰۲Pro
اطلاعات بیشتر -
دستگاه اکوسالونت مدل ۳۲۰۲pro
تومان496,000,000 افزودن به سبد خرید -
دستگاه برش لیزر ۱۳۲۰ دیاموند لیزر
اطلاعات بیشتر -
دستگاه برش لیزر ۴۰۶۰
اطلاعات بیشتر
میتوانید لیست قیمت دستگاههای چاپ را دریافت کنید
کافی است اطلاعات زیر را وارد نمایید