دستگاه چاپ بنردستگاه چاپ بنر یا دستگاه‌های چاپ out door برای چاپ بنر، فلکس، استیکر،مش و امثال اینها استفاده می‌شوند. دستگاه چاپ بنر در اندازه‌های مختلف و با کیفیت و امکانات متفاوتی برای چاپ تولید می‌گردند. عرض چاپ این دستگاه‌ها معمولا ۱۵۰، ۱۸۰، ۲۲۰، ۲۵۰، ۳۲۰ ،۵۰۰ ،۸۰۰ سانتی‌متر می‌باشد .

 

عامل تعیین‌کننده کیفیت چاپ و قیمت یک دستگاه چاپ بنر، در مرحله اول نوع و تعداد هد به کار رفته در دستگاه است. در مرحله دوم آپشن‌های نصب‌شده بر روی دستگاه می‌باشد. هدهای چاپ بنر که بطور معمول در ایران استفاده می‌شود شامل هد زار -کونیکا – اسپکترا -سیکو – اپسون می‌باشند. خود این هدها به دسته‌بندی‌های دیگر مانند هد کونیکا ۵۱۲ و هد کونیکا ۱۰۲۴ وغیره تقسم می‌شوند.

 

دستگاه چاپ بنر  توانایی چاپ بر روی انواع بنر در سایز‌های متفاوت را دارد. از این بنرها که عمدتا سایز بزرگی دارند بیشتر برای اطلاع رسانی‌های محلی که شامل تابلو‌های مغازه‌ها  و یا بیل‌بردها و یا طرحهای‌های خیابانی استفاده می‌شود

معرفی دستگاه چاپ بنر 

 

در قدیم  عمل چاپ در جایی به نام چاپ خانه انجام می‌شد. چاپ خانه ها معمولا کارگاهی پر از لکه های رنگ و بوی مواد مختلف شیمیایی بود که در شهرهای کشور با تعداد نسبتا کم و حتی در برخی مناطق به تعداد انگشت های دست پراکنده بودند .در این چاپ خانه ها با استفاده از تجهیزات قدیمی و مکانیکی، کار چاپ را بر روی کاغذ یا مقوا انجام داده و برای اهداف انتشار و یا تبلیغات گوناگون، فعالیت می کردند.

 

امروزه از این قبیل چاپخانه ها به تعداد بسیار کمی باقی مانده است و اغلب جای خود را به دفاتر و موسسات پیشرفته و مدرن چاپ و تبلیغات داده اند. این موسسات و دفاتر، با برخورداری از ماشین آلات مدرن در حوزه چاپ و تبلیغات مشغول به کار هستند و می توان ادعا کرد که دیگر هیچ کدام از ماشین آلات مورد استفاده ی آنها، ساختار و کارکرد مکانیکی نداشته و به صورت الکترونیکی و کامپیوتری، نسبت به انجام امور مربوط به این صنعت رو به پیشرفت، می پردازند.

 

دستگاه چاپ بنر ، اصلیترین قسمت یک دفتر چاپ می باشد. که فضای بسیار کمتر از چاپ خانه را اشغال کرده ولی بسیار سریع و مقرون به صرفه تمامی سفارشات چاپ را در ابعاد آزاد میتواند انجام دهد. دستگاه چاپ بنر یک پرینتر بزرگ است که به لحاظ طولی محدودیت چاپ ندارد.

 

روش کار با دستگاه چاپ بنر

روش کار با دستگاه چاپ بنر ، هم خیلی ساده است و هم خیلی پیچیده. البته ساده برای کسانی که اطلاعات کافی از نحوه عملکرد آن دارند و پیچیده برای کسی که نمیداند چکار باید بکند. نحوه کار با دستگاه چاپ بنر از همان شروع کار قلم میخورد. اپراتور بعد از ورود به کارگاه باید اول دمای محیط را بسنجد. دما عامل مهمی در عملکرد صحیح هد پرینت است . در روزهای سرد سال بهتر است قبل از روشن کردن دستگاه،  ابتدا فکری برای گرم کردن محیط بکنید.

 

  1. بهترین کار استفاده از هیتر خود دستگاه است که البته ممکن است بسته به مدل دستگاه ، دارای این گزینه باشد یا نباشد.  اما اگر دستگاه فاقد هیتر است، هیتر برقی که در دستگاهها وجود دارد استفاده میشود . این هیتر دمای مخازن رنگ جانبی جوهر یا ساب تانک ها را بالا میبرد. همچنین دستگاههای جدید دارای هیتر بر روی کرییج دستگاه میباشند که هد را گرم میکنند.
  2. بعد از روشن کردن دستگاه ، کار اپراتور نیز آغاز می گردد.در اولین قدم باید لیست سفارشات چاپ روز جاری ، چک شود تا مواردی که قرار است در روز پیش رو به صورت برنامه ریزی شده چاپ شود ببه دقت مشخص شود.  بسیار مهم است که این لیست با دقت و جزئیات تکمیل شود تا اپراتور اطلاع درستی از پروژه ها داشته باشد، چرا که گاهی میتوان دو سفارش چاپ را همزمان روی یک متریال انجام دادو سرعت چاپ را بالا برد. البته این ها همگی موارد برنامه ریزی شده است و این شغل، شغل پیش بینی نشده هاست!!
  3. پس از بررسی لازم است اقدامات مربوط به پروژه ها یکی یکی انجام گیرد. طبق لیست تحویل شده باید فایل هایی به هر طریق ( USB ، شبکه ، تلگرام و … ) از طرف طراح به اپراتور تحویل شود تا وی بتواند شروع به کار کند. اولین فایل مورد نظر برداشته شده و به نرم افزار ریپ دستگاه برده می شود، در اینجاست که نرم افزار ریپ ، تصویر را به کدهایی تبدیل می کند تا قابلیت چاپ داشته باشند. در این قسمت مشخص می شود که تصویر قرار است چاپ شود. تعداد پس از چاپ در سرعت و در عین حال کیفیت چاپ تاثیر گذار است.
  4. با مشخص کردن طرح چاپ ، تعداد چاپ ، اندازه و سایر موارد مربوط به چاپ، تنظیمات انجام گرفته و اپراتور میتواند فرمان شروع چاپ را به دستگاه بدهد . کرییج دستگاه چاپ بنر از پارکینگ یا خوابگاه خود بیرون آمده و به صورت افقی اولین حرکت را بر روی بنر آغاز می کند تا پاس اول به چاپ برسد.

کانال تلگرام

بر اساس آنچه که مشخص شده است ، کرییج می توانددر برگشت نیز پاس دوم را بزند و یا اینکه بدون چاپ به محل شروع خود برگشته و پاس دوم را دوباره از نقطه صفر شروع بکند. در هر دو حالت، وقتی که پاس اول زده می شود، بنر توسط غلطک ها به اندازه مشخص شده ای جلو کشیده می شود تا آماده چاپ پاس بعدی شود. هرچه تعداد پاس بیشتر باشد ، میزان جلوکشیدن بنر کمتر است و کیفیت چاپ بیشتر میشود اما سرعت چاپ کند تر خواهد بود.

 

اپراتوری دستگاه چاپ بنر

برای شروع عملیات چاپ ،  اپراتور دستگاه چاپ بنر در اولین مرحله، باید نسبت به مناسب بودن طرح ورودی به ماشین و سازگاری و پشتیبانی دستگاه با فرمت طرح ورودی مطمئن شود. مواردی که لازم است بررسی شود شامل الگوی رنگ بندی طرح ورودی، شفافیت و وضوح تصویر و همچنین تناسب ابعاد و خصوصیات طرح و رنگ با متریال مورد استفاده، است. کیفیت طرح بستگی به نرم افزار رسم و اجرای آن نیز دارد.

 

به عنوان نمونه برای متریال هایی مانند بنر، استفاده از طرح های وکتور که با نرم افزارهای کارل یا ایلاستریتور تهیه شده اند، می تواند خوراک بسیار مناسبی باشد. حتی بررسی کلی طرح شامل بررسی واژگان و ایرادات نوشتاری و غلط املایی متن موجود در طرح اولیه نیز جزو نکاتی است که باید توسط اپراتور دستگاه چاپ بنر مورد بررسی قرار گیرد. در واقع تفاوت اپراتور با تجربه و فرد تازه کار همین ریزه کاری هاست که کیفیت خدمات دفتر چاپ را بالا می‌برد. اما پس از تصحیح و تائید اپراتور، طرح اولیه باید به دستگاه ارسال شود. این طرح برای دستگاه قابل فهم نیست و باید بوسیله ی نرم افزار ریپ، به کدهای قابل فهم تبدیل شده و سپس کار چاپ با حرکت هد دستگاه روی بنر آغاز گردد. هد دستگاه چاپ بنر ، اصلی ترین قسمت سخت افزاری آن است که عمل چاپ را انجام می‌دهد.  هد، با حرکت بر روی سطح متریال، با استفاده از الگویی که از نرم افزار ریپ دستگاه براش ارسال میشود ، نقطه به نقطه طرح اولیه را بر روی متریال، چاپ می‌کند.

 

این عملیات براساس تنظیماتی که اپراتور انجام داده ممکن است به روشهای متفاوتی انجام شود. مثلا اگر تنظیمات به حالت «۱-PASS» یا تک پس باشد، نرم افزار ریپ به هد دستور میدهد که با هربار عبور از روی متریال باید بخشی از تصویر را بصورت کامل روی متریال چاپ کند.. اما اگر درخواست اپراتور، چاپ به حالت «۲-PASS» یا دو پس باشد، نوار تحت عبور هد روی سطح متریال به دو باریکه تقسیم شده و با یک بار تردد هد، باریکه کمرنگی از طرح روی متریال چاپ میشود و در برگشت این باریکه کامل شده و واضح میشود. بنابراین هر دوبار عبور هد یک باریکه از طرح را چاپ میکند.

 

از تحلیل این فرآیند مشخص می شود که هر چه تعداد PASS برای چاپ بیشتر باشد، میزان جوهر مصرفی نیز بیشتر خواهد شد. همچنین زمان تمام شده برای چاپ کامل یک طرح نیز بیشتر شده و لذا اپراتور باید وقت بیشتری را برای دریافت محصول خروجی دستگاه چاپ بنر پای دستگاه بگذراند و واضح است که زمان بیشتر مصرفی توسط دستگاه و اپراتور برای انجام فرآیند، به معنی صرف هزینه ی بیشتر خواهد بود.

 

لذا با توجه به نیاز مشتری و همچنین میزان کیفیت کار از یک طرف، و قیمت تمام شده از طرف دیگر، باید تعادلی در نظر گرفته شود تا بازدهی کار اصولی و منطقی باشد.

سرعت دستگاه چاپ بنر

برای انتخاب یک دستگاه چاپ بنر اول از همه چگونگی چاپ و حجم سفارشات خود را بررسی کنید . یک مدل ساده و عرف بازار میتواند برای کسانی که سفارشات زیادی ندارند و یا احتیاج به ایتم‌های پیشرفته ندارند خوب باشد. اگر سرعت چاپ بالا لازم دارید یا حجم سفارشات شما به نحویست که لازم است دستگاه بطور مداوم چندین روز کار کند بهتر است یک مدل پیشرفته تر برای چاپ با حجم بالا  و سرعت‌های بیشتر انتخاب کنید. ابعاد دستگاه همانطور که در اندازه تصویر چاپ شده تاثیر دارد در سرعت دستگاه نیز تاثیر معکوس دارد. هرچه عرض دستگاه بیشتر شود طبیعتا هد چاپ باید مسیر طولانی‌تری را بصورت رفت و برگشت طی کند و سرعت آن کاسته می‌شود. بنابراین یک دستگاه عریض‌تر برای حفظ سرعت نیاز به هد پیشرفته‌تری دارد که با در نظر گرفتن همه موارد بودجه‌ای که برای خرید دستگاه چاپ بنر در نظر گرفتید باید افزایش پیدا کند.

 

سرعت چاپ همچنین با کیفیت تصویر خروجی هم رابطه عکس دارد. اگر لازم است با کیفیت بالاتری چاپ کنید ناچارا دستگاه با سرعت کمتری کار میکند و البته جوهر بیشتری هم مصرف میکند.حرکت آهسته‌تر در هد باعث میشود تصویر با کیفیت بالاتری چاپ شود. برای استند‌های تبلیغاتی که معمولا از فاصله نزدیکتری دیده‌می‌شوند ناچارا کیفیت چاپ را زیاد میکنند و البته سرعت پرینت تا حد قابل توجهی کمتر میشود.

تماس با سیمای شهر

 

همین الان میخواهم مشاوران سیمای شهر با من تماس بگیرند

    مکان قرارگیری دستگاه چاپ بنر

    در صنعت چاپ دستگاه‌های چاپ بنر معمولا لارج فرمت هستند. دستگاه‌هایی کوچک و یا رومیزی نیستند. آن‌ها اغلب ماشین های چاپ بزرگی هستند که برای چاپ در ابعاد مختلف طراحی شده اند.  این ماشینها به فضای کافی و بزرگ برای نصب و عملکرد صحیح نیاز دارند. همچنین دفتر و محل کار خود را در نظر بگیرید. اینکه آیا در طبقه‌ی چهارم یک ساختمان در مرکز شهر و در یک منطقه‌ی شلوغ هستید؟. یا در یک مکان وسیع و همکف مثل یک انبار در حومه‌ی شهر؟ دفتر و محل کار شما روی نحوه تحویل و عملکرد درست دستگاه تاثیر می گذارد.

     

    به ویژه اگر شما قصد دارید در مکانی به صورت موقت حضور داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که مجبور به انتقال و حرکت دستگاه  بنر بطور مداوم نخواهید شد.

     

    فروش دستگاه چاپ بنر

    کارشناسان ما در سیمای شهر بهمراه کادر فنی و مهندسین سیستم اجرایی همه آماده کمک و مشاوره به شما هستند. همچنین بخش فروش و تعمیرات شرکت سیمای شهر با بیش از ۲۰ سال سابقه‌ی کار و خدمات ، خیال شمارا از بابت پشتیبانی و خدمات پس‌از فروش راحت میکند. شما میتوانید قبل از اقدام به خرید از مشاوره کارشناسان ما د ر یک جلسه حضوری استفاده کنید. موارد مورد نظر شما پیش از خرید دستگاه چاپ بنر  در این جلسه مطرح و بررسی می‌شود.

     

    معیارهای اجرایی و کیفیتی مد نظر شما نیز در نتیجه نهایی موثر خواهد بود. برای خرید بهتر و معقولانه‌تر لازم است هدف شما نسبت به خرید یک دستگاه چاپ بنر و موارد استفاده آن در آینده بررسی شود. مهمترین نکات بررسی قبل از خرید ، سایز دستگاه و نوع هد دستگاه چاپ بنر می‌باشد. عواملی همچون کیفیت چاپ و سرعت دستگاه نیز بسیار مورد توجه است. بهتر است قبل از انتخاب ، این موارد را در نظر بگیرید و بسته به بودجه‌ای که برای خرید تعیین کرده‌اید بهترین انتخاب را از کارشناس مربوطه بخواهید. همه اینها کمک میکند تا بعدا استفاده بهتری از دستگاه خود ببرید.

     

    ویژگی‌های اصلی دستگاه چاپ بنر

    در هنگام خرید یک دستگاه چاپ بنر به موارد زیر دقت کنید :

    1. سرعت چاپ بنر
    2. کیفیت چاپ بنر
    3. میانگین فراوانی لوازم جانبی و قطعات اصلی
    4. مجهز به سیستم پرژ مجزا برای صرفه‌جویی در رنگ
    5. استفاده از موتورهای سروو  برای کاهش مصرف برق
    6. مجهز به هیتر خشک کن کم مصرف
    7. مجهز به پارکینگ هد
    8. نرم افزار راحت و کاربرپسند
    9. مجهز به هیتر عقب باشد تا در صورت چروک افتادن، چروک مدیا از بین برود
    10. بدنه دستگاه سنگین باشد تا در صورت سرعت بالا لرزش نداشته باشد
    11. مجهز به عیب یاب اتوماتیک باشد تا درصورت بروز مشکل اخطار دهد
    12. مجهز به سنسور رول باز کن باشد
    13. مجهز به کلیدهای اضطراری باشد تا درصورت نیاز ماشین را استاپ کند.
    14. قابلیت چاپ روی ۲ رول با سایز مختلف را همزمان داشته باشد.
    15. قابلیت چاپ روی بنر – فلکس- مش- استیکر داشته باشد

     

     نگران خرید یک دستگاه چاپ بنر مناسب هستید ؟ با شنیدن این پادکست مانند یک متخصص خرید کنید. 

    پادکست صوتی

     

    مشاوره و فروش دستگاه چاپ بنر

    در این کسب‌وکار دو نوع خریدار دستگاه چاپ وجود دارد : دسته اول آن‌هایی هستند که تنها می‌خواهند یک کسب و کار جدید شروع کنند اطلاعات کافی در مورد شرایط کار و دستگاه ندارند. اما می‌خواهند کسب و کار جدید خود را در این زمینه شروع کنند. این مشتریان نیاز به مشاوره دارند. در مشاوره به این افراد توسط مشاوران شرکت فروشنده دستگاه چاپ بنر، تمامی نیاز سنجی ها و بازار شناسی در زمینه چاپ لارج فرمت برای وی بازگو می شود و میزان سفارشات لازم برای کسب سود و … مطرح می شود.

     

     

    البته هستند شرکت هایی که تنها قصد دارند دستگاه بفرشند اما مجموعه سیمای شهر و کارشناسان فنی آن تنها به دنبال دادن اطلاعات هستند و بارها شده که فرد از خرید دستگاه منصرف شده. دسته دوم اما کسانی هستند که قبلا تجربه کافی در این زمینه داشته اند و تنها بدنبال ارتقای کارگاه فعلی خود هستند. در واقع این افراد برای خرید بین دستگاه های مختلف و مشخصات آنها گیج و شده‌اند.

     

    در این حالت مشاوران سعی می کنند در انتخاب بین انواع دستگاه چاپ بنر به ابشان کمک کنند. در این مرحله فرد با توجه به لیست قیمت دستگاه ها و شرایط مالی خود باید بین دستگاه های مختلف انتخاب نماید. مشاوران سیمای شهر سعی می کنند با مقایسه واقعی دستگاه ها و همچنین بودجه مد نظر خریدار، دستگاه چاپ بنر مناسب به وی پیشنهاد دهند.

     

     

    انتخاب اپراتور دستگاه چاپ بنر

    اپراتور دستگاه چاپ بنر معمولا کار زیادی برای انجام ندارد ، اما در عین حال باید دانش فنی لازم و البته تجربه کافی برای کار با

    دستگاه چاپ بنر را داشته باشد. یادگیری کار با دستگاه در هر مدل و برند از دستگاه چاپ متفاوت است. مطمئن شوید که اپراتورهای شما میتوانند به طور موثر مراقبت و نگهداری تجهیزات را در اختیار داشته باشند. وظیفه اپراتور ، کپی فایل چاپی بر روی دستگاه و انجام تنظیمات لازم برای چاپ و نهایتا کنترل مدیای چاپ است. بعد از این مرحله ، تمامی کار بطور اتوماتیک توسط دستگاه انجام شده و اپراتور تنها نظاره‌گر خواهد بود و در مواردی که دستگاه چاپ بنر با مشکل روبرو شود وارد عمل شده و ایراد را رفع میکند.

     

    به همین خاطر خرید دستگاه چاپ بنر از فروشندگانی که آموزش‌های اولیه را ارائه میدهند و پشتیبانی وخدمات پس از فروش دارند به شما کمک می کند که نحوه‌ی کار با دستگاه چاپ بنر را بهتر بیاموزید و راندمان کارگاهتان را افزایش دهید. به ویژه اگر اولین دستگاه چاپ شما باشد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که یک ارائه دهنده ی مطمئن انتخاب کنید که در صورت بروز هرگونه مشکل، پشتیبانی های لازم را در اختیار شما قراردهند.

    دستگاه بنر

    دستگاه چاپ بنر کونیکا

    سوالی دارید ؟
    Send via WhatsApp