دستگاه سی ان سی چوب

سی ان سی چوب

دستگاه سی ان سی چوب یک دستگاه سی ان سی معمولی است که برای برش و حکاکی روی چوب بهینه‌سازی شده است. دستگاه سی ان سی سری پیشرفته‌ای از دستگاه‌های برش قدیمی می‌باشند که قابلیت برنامه‌ریزی توسط کامپیوتر را دارند . قطعه مورد نظر در کامیپیوتر طراحی می‌شود و به دستگاه ارسال می‌شود. براساس محاسبات ریاضی و هندسی بازوی دستگاه هد برش یا حکاکی را در امتداد شکل مورد نظر حرکت می‌دهد تا نتیجه مطلوب بدست بیاید. در واقع اشکال بصورت بردار‌های ریاضی بوسیله دستگاه روی متریال اِعمال می‌شوند.

معرفی دستگاه سی ان سی چوب

دستگاه سی ان سی چوب در موارد متفاوتی در صنعت چوب استفاده دارد و یکی از پرکاردبردترین دستگاه های کارگاه‌های چوب و صنایع وابسته به ان محسوب می‌شوند . به همین جهت در این مقاله قصد داریم برا شما از جزئیات این دستگاه صحبت کنیم.  دستگاه سی ان سی چوب با توان کار بسیار بالا و دقت زیاد می تواند فرایند تولید قطعات را سرعت ببخشد.  این دستگاه با استفاده از مته پر سرعت و کنترل کامپیوتری بازو ها برای تغییر مسیر مته در زمینه ی برش و سوراخ بسیار حرفه ای عمل میکند. به نسبت متریال مورد نظر برای برش بر روی سینی دستگاه و سیستم کالیبراسون دستگاه شروع به برش میکند.

دستگاه سی ان سی چوب میتواند عملیات برش و سوراخ را در راستای سه محور اصلی انجام دهد. این برش ها در واقع تو رفتگی هایی را به اندازه ی نوک سر مته ایجاد میکند که در حرکت دادن بازو ها و همچنین تو رفتگی و یا بیرون آمدن مته بر روی متریال ، خطوط و همچنین نفش ها ایجاد میشود.

یکی از پرکاربردترین دستگاه های صنعتی  دستگاه سی ان سی چوب است. با توجه به وسعت کارایی این دستگاه، از آن در صنایعی مانند دکوراسیون و مبلمان استفاده می شود. استفاده از این دستگاه فرایند تولید قطعات ومصنوعات چوبی را با کیفیت تر و سریع تر کرده است چرا که دقت عملیات برش دراین دستگاه میتواند تا صدم میلیمتر باشد. در واقع روز به روز گستردگی استفاده از دستگاه سی ان سی چوب بیشتر می شوند و صنایع بیشتری به فکر استفاده از این دستگاه می افتند.

کانال تلگرام

 

بازار کار برای دستگاه سی ان سی چوب

تنوع استفاده از دستگاه سی ان سی چوب  در مشاغل و صنایع مختلف ، بازار پر رونق و پر سودی برای این حرفه به همراه داشته است. همین بازار  پرسود که در دستگاه سی ان سی چوب وجود دارد باعث شده تا شرکتهای زیادی در این زمینه فعالیت کنند. واردات ، ترخیص ، حمل و نقل ، نصب و ارائه خدمات جانبی و پشتیبانی از جمله فعالیت های این شرکتهاست. این خدمات ، فکر و وقت خریداران از انجام این کارها آسوده میکند. البته در این بین سودجویانی برای ورود به این عرصه تلاش کنند. سودی که می توان به صورت ناشایست از فروش این دستگاه ها به جیب زد بسیار قابل توجه است چرا که قیمت بالای این دستگاه ها و خدمات پشتیبانی آن ها میتواند رقم های بالایی را ایجاد کند و همین موضوع باعث شده تا شرکت های مختلفی برای فروش این دستگاه اقدام کنند.

 

اهمیت خدمات پس از فروش دستگاه سی ان سی چوب

متاسفانه مردم نمی دانند که  خرید دستگاه سی ان سی چوب  آنقدرها هم ساده نیست. در واقع برای راه اندازی یک کسب و کار که قرار است حول خدمات این دستگاه  باشد و یا توسعه کسب و کار خود، تنها خرید یک دستگاه سی ان سی کافی نیست تا برای شما کار کند؛ آنچه که مهم است خدمات پس از فروش دستگاه سی ان سی است که مورد توجه واقع نمی شود و معمولا هنگام خرید به بعد موکول میشود.

شما اگر بهترین دستگاه سی ان سی چوب   بازار را خریده باشید ولی شرکت فروشنده قادر به تعمیر و نگهداری و ارائه لوازم جانبی این دستگاه نباشد و یا قطعات آن در داخل کشور وجود نداشته باشد ، این دستگاه تا زمانی که به سرویس نیاز ندارد برای شما کار میکند. و پس از آن هیچ ارزشی برای شما نخواهد داشت. ارزش یک دستگاه صنعتی به ویژه دستگاه سی ان سی تنها و تنها به خدماتی است که بر روی این دستگاه به مشتری ارائه می شود. این خدمات گرچه با هزینه همراه هستند اما مهمتر از هزینه ای که پرداخت میکنید این است که اصلا این خدمات به شما ارائه شود.

برخی از دستگاه های موجود در بازار که توسط شرکت های نامعتبر و تنها با شانتاژهای تبلیغاتی و دروغ های جذب کننده به فروش می رسند، هیچ خدماتی ندارند. اصولا این دستگاه ها قیمت پایین تری نسبت به بقیه دستگاه های هم رنج خود دارند تا مشتری را مجاب به خریدن نمایند؛ غافل از اینکه این دستگاه وقتی خراب شود هیچ تعمیر کاری از این شرکت توانایی تعمیر آن را ندارد. این یعنی یک تکه آهن کنار کارگاه شما !  قیمت های پایین عموما بی دلیل نیستند که یکی از دلایل آن نداشتن خدمات پس از فروش دستگاه سی ان سی چوب است.

فروشندگان این شرکتهای با جملاتی مثل “خدمات پس از فروش اصلا مهم نیست” یا “شما تا این دستگاه خراب شود سود کلانی برده اید ” و … بر زبان می‌اورند.  جملاتی فریبنده که خریدار را به خرید ترغیب می کند اما در باطن هیچ سودی برای خریدار ندارد و تنها قصدشان فروش یک کالای بی کیفیت است.

 

قبل از خرید دستگاه سی ان سی چوب

قبل از خرید دستگاه سی ان سی چوب مطمئن شوید که قطعات یدکی، لوازم اصلی ، همچنین تکنسین حرفه ای این دستگاه در شرکت فروشنده وجود داشته باشد. همه شرکت ها مدعی هستند که این تکنسین در شرکت ها آن ها وجود داشته و از بهترین تعمیرکاران این دستگاه در ایران است. خیلی ساده میتوانید با مراجعه به مشتریان قبلی شرکت و مخصوصا خریداران قبلی این دستگاه ، مطلب شوید آیا این تکنسین مهارت کافی برای تعمیر و سرویس دستگاه شما را دارد ؟  همچنین از مشتریان قبلی درباره میزان خرابی های متوالی دستگاه و خریابی های شایع آن سوال کنید. شاید برای یک کارگاه ، هفته ای دوبار سرویس ۴ ساعته خیلی مهم نباشد اما برای شما شاید ۱ ساعت خاموشی دستگاه ، کل برنامه زمانبندی شمارا به هم بریزد و متحمل هزینه شوید.

ناگفته نماند که سرویس و نگهداری از دستگاه سی ان سی، کار سخت و پیچیده ای نیست. قطعا شما بعد از مدتی کار با این دستگاه به فوت و فن آن آشنا شده و به همین علت می توانید گاهی خودتان مشکل را سریع برطرف کنید و کار را ادامه دهید. اما در ابتدای امر حتما نیاز به خدماتی دارید که در هنگام مشکل دستگاه شما چند روز معطل و خراب نباشد.

برای استفاده از خدمات پشتیبانی دستگاه سی ان سی چوب حتما به شرکت های معتبر در این زمینه مراجعه کنید. شاید این شرکت ها محدود هستند و گاهی قیمت های بالاتری دارند اما در عوض، شما مطمئن خواهید بود که می توانید از خدمات این شرکت ها بهره مند شوید. خدماتی که اگر نباشند مشکلات عدیده ای برای کسب و کار مبتنی بر این دستگاه ایجاد می کند.

شما در هنگام خرید دستگاه سی ان سی چوب باید به دقت به صحبت های فروشنده گوش کنید و ریز به ریز آنچه که قرار است در خدمات پس از فروش دستگاه سی ان سی چوب به شما ارائه شود را بدانید. یکی از مشکلاتی که برای فروشنده های دستگاه سی ان سی چوب  وجود دارد، انتظارات بیش از حد برخی از مشتری ها است. بهتر است قبل از آنکه خرید خود را تکمیل کنید، همه آنچه که قرار است به صورت خدمات به شما ارائه شود را بدانید تا مشکلی در آینده نداشته باشید.

قرار نیست همه چیز در دستگاه و همه کار برای دستگاه و ان هم مجانی توسط تکنسین انجام شود. طبق قرارداد اولیه اقداماتی در ذیل خدمات پس از فروش دستگاه سی ان سی قرار می گیرد که اگر شرکت معتبر باشد قطعا به آن ها وفادار خواهد بود.

قیمت دستگاه سی ان سی چوب

دستگاه سی ان سی چوب چوب بر اساس موارد استفاده‌ای که دارد قیمت‌های متفاوتی دارد. قیمت تمام شده‌ی دستگاه در موارد زیادی مهمترین فاکتور برای بسیاری از خریداران دستگاه سی ان سی چوب است . متاسفانه قیمت تا جایی که فاکتورهای دیگر را قربانی خود نکند مهم خواهد بود. بسیاری از افزار بدون در نظر گرفتن مشخصات دستگاه و متریال مورد استفاده و حتی بدون درنظر گرفتن سفارشات خود اقدام به خرید پایین قیمت‌ترین دستگاه‌های CNC میکنند. که بعدا متحمل خرید مجدد دستگاه کارامدتر می‌شوند.

برای انتخاب درست،قبل از خرید حتما با کارشناسان ما مشورت کنید و از جلسه مشاوره حضوری ما بهره ببرید.

کیفیت دستگاه سی ان سی چوب

عوامل اصلی در کیفیت دستگاه سی ان سی چوب، لوازم مصرفی در آن و مشخصات دستگاه است. که از دید فنی و اقتصادی چندین مرتبه مهم‌تر از فاکتور قیمت است. چون هیچ کس برای تفریح ، ملیون ها تومان پول سرمایه نمیکند تا فقط یک دستگاه cnc  خریده باشد. دستگاهی که ممکن است به هیجکاری نخورد. کیفیت دستگاه سی ان سی چوب نتیجه مستقیم بر محصول نهایی دارد. پس اگر دوست ندارید سر عیب‌ و ایرادهایی که مشتری از نتیجه کار شما می‌گیرد با اون بحث کنید بهتر است دستگاهی متناسب با کار خود، هرچند اندکی گرانتر بخرید.

حال تصور کنید محصولی به نیمی از قیمت (عرف) خریداری کرده اید و پس از کار در یک بازه‌ی زمانی کوتاه هزینه‌های تعمیرات و نگهداری آن از قیمت تمام شده‌ی آن بالاتر زده و به صورت رسمی هیچ سودی برای شما ندارد.  یا در مقابل آن می توانید همان سرمایه ای را که صرف خرید این دستگاه کرده‌اید یک دستگاه دست دوم خریداری کنید، مطمئنا در اولین ایراد فنی دستگاه ، میفهمید هیچ کدام از قطعات اصلی دستگاه شما در بازار موجود نیست و مجبورید دستگاه جدیدی خریداری کنید.

البته این نکته را هم در نظر بگیرید که لازم نیست هزینه زیادی برای خرید یک دستگاه پیشرفته بکنید که شاید از برخی امکانات آن سالها استفاده نکنید. منظور ما ،خرید یک دستگاه خوب با قیمت مناسب است که پاسخگوی نیاز شما باشد.

تماس با سیمای شهر

همین الان میخواهم مشاوران سیمای شهر با من تماس بگیرند

    استفاده از دستگاه سی ان سی چوب

    استفاده راحت از دستگاه سی ان سی چوب، دقیقا به اندازه‌ی قیمت و کیفیت دستگاه اهمیت دارد . زیرا تا وقتی شما و یا اپراتور شما نتواند از دستگاه سی ان سی استفاده کند و سودآوری داشته باشد ، تفاوتی نمی‌کند محصولی که شما خرید کرده‌اید کیفیت و دقت کاری بالایی دارد و با قیمت گزافی خریداری شده است یا دستگاه ارزانی بوده و یا دست دوم خریداری شده است ؟

    پس عوامل مهم خرید یک دستگاه مناسب ، دقت ، کیفیت ، سهولت استفاده و قیمت آن است که باید  برای خرید دستگاه سی ان سی مورد توجه قرار بگیرند .

     

    دستگاه های ایرانی ، اروپایی ، ترک یا چینی ؟!

    دستگاه های سی ان سی متنوعی با قیمت ها و کیفیت های متنوع بازار ایران را اشباع کرده اند . در این میان ، محصولات کشور های ترکیه و چین بیش از پیش خود نمایی می کنند .

    دستگاه  سی ان سی چوب اروپایی

    دستگاه های اروپایی جزو آن دسته از دستگاه ها می باشند که به صورت وارداتی در بازار عرضه می‌شوند و کیفیت بالایی دارند. دستگاه های سی ان سی ماشین‌هایی هستند که هزینه‌ی تولید بالایی دارند. اگر با هزینه های حمل و نقل طولانی ، گمرگ و سود واردکننده ماشین را هم در نظر بگیرید ، یک رقم درست و حسابی درمیاید.  به همین دلیل با وجود کیفیت بسیار بالا و امکانات پیشرفته، ماشین آلات سی ان سی اروپایی کمترین سهم بازار ایران را به خود اختصاص داده اند. نوع اروپایی سی ان سی در ایران بسیار کم است حتی واردکنندگان میل چندانی به واردات آن ندارند. برای مثال یک دستگاه سی ان سی چوب اروپایی برای خریداری حدود ۲۰۰میلیون تومان هزینه دارد. با همین پول میتوان ۵ دستگاه بسیار بروز ترک یا چینی خریداری کرد.

    دستگاه های سی ان سی چوب ترک و چین :

    در چند سال اخیر تولید کنندگان ترکیه و چین ، سهم زیادی از بازار ایران را در اختیار گرفته اند. بسیاری از قطعات جانبی و قطعات اصلی را نیز همین دو کشور تولید میکنند. قطعات و لوازم سی ان سی از قبیل ، اسپیندل ، ریل ، رک ، پمپ های وکیوم ، کنترل های سی ان سی و … در بازار اکثرا چینی یا ترکی هستند . البته نا گفته نماند که بسیاری از مراکز چاپ و تبلیغات هم اکنون در حال انجام سفارشات با همین دستگاه ‌ها هستند. پس خیلی نگران کیفیت آنها نباشید

    به چه نکاتی  هنگام خرید دستگاه سی ان سی چوب  توجه کنیم که بعد از خرید متضرر نشویم.

    پادکست صوتی

     

    دستگاه های سی ان سی چوب ایرانی

    چند سال اخیر تولید کنندگان زیادی در بحث تولید دستگاه های سی ان سی شروع به فعالیت کرده اند  ، به طوری که بازار ایران از بحث تولید این دستگاه به خود کفایی تام رسیده است . البته دستگاه‌هاس ساخت داخل به کیفیت مدلهای اروپایی نیست اما کیفیت آنها قابل قبول است و از همه بهتر اینکه خدمات پس از فروش و فراوانی قطعات خوبی نیز دارند.

     

    قابلیتهای دستگاه سی ان سی چوب

    جهت تولید محصولات با کیفیت و  داشتن زمان بندی مناسب در انجام سفارشات داشتن ،دستگاهی با قابلیتهای بهتر و مطمئن‌تر مطلب بسیار مهمی است .

    در خرید دستگاه خود باید به این نکته توجه داشته باشید . باید ویژگی‌های دستگاه خود را بدانید و از قابلیتهای آن مطلع باشید تا بتوانید بهترین کارکرد را از دستگاه خود دریافت کنید. اگر اطلاعات کافی ندارید از فروشنده بخواهید تا تمام امکانات دستگاه را برای شما شرح دهند. این امکانات شامل توان اسپیندل ابزارهای متنوع کیفیت موتورها برای داشتن سرعت بالاتر …. میباشد.

    پشتیبانی فنی  دستگاه سی ان سی چوب

    قبل از خرید دستگاه حتما از میزان  تعهدات پشتیبانی فنی دستگاه خودمطمئن شوید. هر چه قدر هم دستگاه کیفیتی  خریده باشید باز هم اهمیت پشتیبانی بسیار زیاد است. پشتیبانی فنی از مهمترین مواردی است که به هنگام خرید دستگاه CNC  باید مورد توجه قرار دهید و به کمک آن ، استفاده طولانی مدت خود را تضمین کنید. باتوجه به اینکه در سال‌های اولیه استفاده از دستگاه سی ان سی چوب معمولا ایرادی در دستگاه اتفاق نمی‌افتد و دستگاه بدون نقص کار می‌کند، اما به‌مرورزمان به تجهیزات مصرفی و برخی قطعات مختلف دستگاه نیاز خواهید داشت.

    یا حتی در برخی مواد باید پیش از موعد به سرویس دستگاه اقدام کنید. دقیقا پیش از شروع یک سفارش بزرگ و زمانی که میدانید عمیر برخی از قطعه‌ها رو به پایان است . پشتیبانی فنی در واقع  دسترسی به قطعات مصرفی ، مراکز خدمات پس از فروش،تکنسین و تعمیرکار فنی و برخی شرایط ویژه است که در زمان خرید سی ان سی چوب  در قرارداد خرید آورده شده است. اگر بتوانید یک دستگاه سی ان سی با پشتیبانی فنی مناسب انتخاب کنید، مطمئناً در بلندمدت از این عمل خود خشنود خواهید بود و هزینه کمتری برای تعمیر و نگهداری دستگاه خواهید پرداخت.

     

    کیفیت قطعات دستگاه سی ان سی چوب

    از موارد بسیار مهم در کیفیت دستگاه، نوع قطعات یدکی و کیفیت مواد مصرفی دستگاه است. دستگاههای با کیفیت‌تر همواره از قطعات یدکی با مرغوبتری استفاده میکنند.کیفیت قطعات سی ان سی چوب نقش بسیار مهمی در عملکرد صحیح دستگاه دارد. دستگاهی که از قطعات با کیفیت‌تری بهره برده باشد، کیفیت کار و طول عمر بهتری خواهد داشت. برای پی بردن به این موضوع، می‌توانید قطعات جانبی آن دستگاه در بازار را بررسی کنید و کیفیت آنها را از لحاظ شرایط مختلف بررسی کنید. لگر دستگاهی همواره ایراد شایع و متداولی دارد که در یک قطعه خاص اتفاق می‌افتد ،سعی کنید آن قطعه را با نوع با کیفیت تر آن جایگزین کنید. دسترسی به قطعات مناسب و همچنین کیفیت بالای آنها عامل مهمی در خرید سی ان سی چوب  است.

    قطعات دستگاه برش لیزر

     

    سوالی دارید ؟
    Send via WhatsApp