4.7/5 - (9 امتیاز)
دستگاه برش لیزر

دستگاه برش لیزر امروزه کاربرد وسیعی در  صنایع مختلف پیداکرده است. صنایعی  مانند خودروسازی، ابزاردقیق، صنایع نظامی، صنعت چرم و پوشاک، صنایع مهندسی، ساخت و تولید، چوب و دکور ،صنایع سنگ و … از جمله مواردی هستند که استفاده وسیعی از برش لیزر دارند. باتوجه به قطعه نهایی مورد نیاز دستگاه برش لیزر یا دستگاه حکاکی لیزر استفاده می‌شود. دستگاه‌های برش لیزری به دو گروه فلزی و غیر فلزی تقسیم می‌شوند که در ادامه می‌خوانید . هر دستگاهی با قدرت (وات) و قابلیت‌های مختلفی تولید می‌شود که موارد استفاده آن متفاوت است.

اگر وقت کافی برای مطالعه این مطلب را ندارید ، میتوانید به خلاصه صوتی آن گوش دهید:

معرفی دستگاه برش لیزر

دستگاه برش لیزری ماشینی است که از آن برای برش دقیق فلز و غیر فلز استفاده می‌شود. از این دستگاه صنعت استفاده  زیادی می‌شود چرا که عملیات برش را با دقت و سرعت بالایی انجام میدهد. با کمک آن میتوان بر روی اجسام مختلف برش و سوراخکاری کرد و یا اشکال مختلف را بر روی مواد حک نمود.

 

عملکرد دستگاه برش لیزر به این صورت است که ابتدا اشعه لیزری از هد دستگاه بر روی جسمی که قصد برش و یا حکاکی آن را داریم تابیده می‌شود و سپس این پرتوی لیزری با توجه به میزان قدرتی که برای آن تعریف شده است قسمت مورد نظر را برش میدهد و یا موجب تصعید آن می‌شود(حکاکی) و در پایان قسمتهای برش خورده با اشعه از روی جسم برداشته شده تا سطح صاف و سیقلی قطعه اصلی باقی بماند.

دستگاه های تولید لیزر میتوانند انواع مختلفی از لیزر را ایجاد نمایند. این لیزر ها بااسامی : لیزر گازی، لیزر شیمیایی، لیزر رادیو اکتیو، لیزر جامد شناخته می‌شوند. بیشترین  استفاده در صنعت تنها از دو نوع لیزر گازی و لیزر جامد است. این دو نوع لیزر خود از بخش های مختلفی تشکیل شده اند به عنوان مثال میتوان گفت که در بین لیزر های صنعتی، گازی Co2 بیشترین میزان استفاده را دارد. چرا که از آن برای برش و ایجاد حکاکی بر روی انواع مختلف وسایل اعم از فلزات و غیر فلزات میتوان استفاده نمود.

 

دستگاه های لیزر در نوع خاص CO2 و فایبر ساخته می‌شوند که هر یک دارای مزایایی هستند. در لیزر فایبر برخلاف CO2 هیچ کدام از قطعات و یا آینه های به کار رفته در آن حرکتی نداشته و ثابت اند و به همین دلیل از نظر هزینه کلی بسیار سودمندتر خواهند بود. دستگاه فایبر ۳ کیلوواتی یک سوم میزان مصرف دستگاه لیزر CO2 4 کیلو واتی نیرو مصرف میکند. برش سرد , سوزاندن , تبخیر ماده , ذوب با گاز پرفشار, حرارت  از جمله روش های برش در برش لیزری به شمار می آیند.

 

برش کاغذ با دستگاه لیزر

برش کاغذ با دستگاه لیزر

برش کاغذ با دستگاه لیزر

لیست قیمت دستگاهها را در ایمیل خود دریافت کنید

    میتوانید بر روی تلگرام لیست قیمتها را دریافت نمایید

    لطفا در تلگرام به این شماره پیام دهید ۰۹۳۵۳۳۳۴۶۳۱(فقط پیام)

    خرید دستگاه برش لیزر

    برای خرید یک دستگاه برش لیزر یا قطعات دستگاه  لیزر شما باید با توجه به نیازتان دستگاه خود را انتخاب نمایید. برای برش لیزری لازم است دستگاه‌های قوی‌تر با وات بالا بخرید. وبرای حکاکی لیزر بهتر است از لیزر با توان کمتر استفاده شود. نکات دیگری در این زمینه هست که در اینجا به آن اشاره خواهیم کرد :

    1.  سایز میز کار : میزکار بزرگتر باعث می‌شود متریال بزرگتری روی میز قرارگیرد و مراحل کار سریعتر پیش‌رود.
    2.  توان تیوپ : بسته به اینکه برش یا حکاکی انجام می‌دهید میتوانید تیوپ‌هایی با وات بالاتر یا پایین‌تر خریداری کنید.
    3. میز ثابت یا میز برقی بودن:  اگر این میز ثابت باشد باید برای برش روی قسمت های مختلف متریال این چرخش به صورت دستی باید انجام گیرد. ولی اگر میز برقی باشد دیگر به راحتی قابل چرخش برای حکاکی خواهد بود.

     

    چند نکته که هنگام خرید باید به آن دقت کنید :

    • دستگاه‌ برش لیزر که بصورت کارگاهی و دستی مونتاژ می‌شوند کیفیت و امنیت لازم را ندارند. به همین دلیل شاید قیمت آنها کمتر باشد اما خرید آنها معقولانه نیست.
    • هنگام خرید دقت کنید که تمامی قسمت‌های دستگاه شامل گارانتی باشد. البته قصعات مصرفی شامل گارانتی نیستند.
    • نکته بسیار مهم و تاثیر گذار روی قیمت دستگاه، خدمات پس از فروش آن است. حتما از فروشنده درباره خدمات پس ازفروش دستگاه لیزر خود پرس‌وجو کنید.
    • از جمله موارد قابل توجه هنگام خرید، سایز میز کار است. شما باید
    • با توجه به متریال مورد استفاده و سایزی که قرار است برش روی آن صورت گیرد،
    • سایز میز کار خود را انتخاب کنید. اگر سایز متریالی که قرار است روی آن طرحی حکاکی شود
    • بزرگ باشد به همان نسبت باید میز دستگاه لیزر نیز
    • بزرگ انتخاب شود در غیر این صورت متریال روی دستگاه جای نمی گیرد.

     

    قیمت دستگاه برش لیزر

    تعیین قیمت دستگاه برش لیزری برای خریدار بسیار مهم  است. مشخص کردن قیمت برای واردکننده و همچنین مشخص کردن نوع پشتیبانی قراداد هم خیلی مهم است. توان تیوب دستگاه نیز از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا توسط این تیوب لیزر می توان هزینه تولید پرتو لیزر را کاهش داد ولی اگر از آن استفاده نشود تولید پرتو لیزر بسیار پر هزینه و سخت است. این توان قابل تغییر است که برای کار روی متریال های متفاوت توان این لیزر را میتوان تغییر داد.

     

    دستگاه برش لیزر

    دستگاه برش لیزر

    قیمت دستگاههای برش لیزری

    دستگاه لیزر ۱۳۹۰

    شروع قیمت از ۱۱۷ میلیون تومان

    دستگاه برش لیزر ۱۴۱۰

    شروع قیمت از ۱۲۴ میلیون تومان

    دستگاه برش لیزر ۶۰۹۰

    شروع قیمت از ۹۵ میلیون تومان

    دستگاه لیزر ۱۳۱۸

    شروع قیمت از ۱۴۵ میلیون تومان

    دستگاه لیزر ۱۳۲۵ هیبریدی

    شروع قیمت از ۲۹۰ میلیون تومان

    دستگاه برش لیزر ۱۳۲۰

    شروع قیمت از ۲۶۰ میلیون تومان

    در صورتی که قیمت دقیق و شرایط فروش دستگاههای برش لیزر را نیاز دارید کافی است شماره تماس و ایمیل خود را وارد کنید

      دستگاه برش لیزر چرم

      دستگاه برش لیزر چرم

      دستگاه برش لیزر چرم

      دستگاه برش لیزر یک تیوب شیشه‌ای دارد که مانند حباب لامپ است و مولد پرتو لیزر است. یکی از عوامل موثر بر قیمت دستگاه لیزری ، توان تولیدی همین تیوب است که هرچه بالاتر باشد قیمت دستگاه بیشتر می‌شود. از ویژگی‌های دیگرکه بر قیمت دستگاههای برش لیزر اثر گذار است ،میز ثابت و یا برقی است. که اگر این میز ثابت باشد باید برای برش و به دست اوردن فاصله کانونی نازل دستی تنظیم شود.که اگر متریال های متعددی برش نمیدهید روش به صرفه تری است.

       

      ولی اگر میز برقی باشد دیگر به راحتی قابل تنظیم به صورت آسانسوری برای حکاکی و برش بر روی انواع متریال ها خواهد بود. همچنین عوامل دیگری همچون طول مفید تیوب لیزر و توان منبع تغذیه و قدرت چیلر خنک کننده نیز در قیمت نهایی دستگاه لیزر اثر مستقیم دارد. اگر هنوز این چند نکته ساده را نمیدانید برای خرید دستگاه برش لیزر صبر کنید.

       

      انواع دستگاه برش لیزر

      مدلهای دستگاه برش لیزر  شامل این موارد هستند :

       

      استفاده از این دستگاه باعث می شود کارها خیلی بهتر و با کیفیت‌تر از زمانی که دستی انجام می گرفت، انجام شود. و مشتری از نتیجه کار راضی خواهد بود ضمن اینکه سفارشات در زمان بسیار کمتری انجام می‌شود. در کل استفاده از دستگاه برش لیزر بسیار مقرون به صرفه است زیرا تامین توان در حد برش بر روی متریال های مختلف از روش های دیگر بسیار پر هزینه خواهد بود.

       

      برای خرید دستگاه برش لیزر از کجا شروع کنیم؟

      اولین قدم در خرید دستگاه برش لیزر ، انتخاب و خرید دستگاه مناسب کار شما است. عوامل مختلفی در انتخاب و خرید یک دستگاه تأثیرگذار هستند. این عوامل از قیمت دستگاه تا ابعاد آن و قابلیت‌های خاصی که هر دستگاه دارد، همگی باید بدقت بررسی شود.  اگر به دنبال یک کارگاه کوچک با درآمد معمولی هستید، دستگاه‌های با اندازه کوچک مناسب بهتراند.

       

       

      دستگاه‌های کوچک هزینه نگهداری کمتری دارند و براحتی تعمیر می‌شوند. اما اگر می‌خواهید سرمایه‌گذاری بلندمدت انجام دهید و از دستگاه خود برای سال‌های سال کار  کسب درامد کنید  بهتر است از یک دستگاه برش لیزر با اندازه بزرگ‌تر و البته با امکانات بیشتر استفاده کنید. این دستگاه به شما این امکان را می‌دهد که در کار خود طیف وسیعی از سفارشات را انجام دهید و گستره بیشتری از مشتریان را به خود جذب کنید.

       

      خرید دستگاه برش لیزر مناسب، به شما این اجازه را می‌دهد که محصولات مختلف را با اندازه‌های مختلف برش دهید. کسانی که یک کسب و کار را شروع می‌کنند، ضروری است که توان رقابت در بازار را داشته باشند و حتی در برخی موارد از رقبای قدیمی خود پیشی بگیرید. انتخاب دستگاه بزرگ‌تر با قابلیت‌های بیشتر امکان تولید انبوه را به شما می‌دهد چرا که این دستگاه ها میتوانند برای ساعتهای متوالی به کار برش مشغول باشند.

       

       

      درصورتی‌که تعداد سفارشات شما رشد کند، شرایط پاسخگویی به مشتریان را خواهید داشت.  معمولاً برای شروع کار یک دستگاه برش لیزر با اندازه ۱۳۰ در ۹۰ سانتیمتر مناسب است.همچنین توصیه می‌شود کهیک دستگاه با حداقل ۸۰ وات داشته باشید که بتوانید انواع سفارشات را انجام دهید.

      دستگاه برش لیزر چوب

      دستگاه برش لیزر چوب

      دستگاه برش لیزر چوب

      دستگاه برش لیزر و خدمات پس از فروش

      بحث خدمات پس از فروش بسیار مهم است. هزینه خرید یک دستگاه لیزر چند ده میلیون تومان است. بنابراین بهتراست با صرف هزینه کمی بیشتر یک دستگاه که گارانتی معتبری دارد و شرکت واردکننده آن شهرت و قدمت بهتری دارد انتخاب کنید. مطمئن باشید که شما پس از خرید دستگاه بسیار به گارانتی و پشتیبانی آن نیازمند خواهید شد. شرکت‌های معتبر معمولا تیمی از کارشناسان با تجربه برای بخش پشتیبانی دارند و همیشه انباری از لوازم مصرفی و قطعات اصلی دستگاههایی که بفروش میرسانند را اداره میکنند.

       

      دستگاه لیزر

       

      دستگاه هایی که خدمات پس از فروش خوبی ندارد آهن پاره‌ای بیش نیست. چرا که ذیر یا زود نیازمند تعویض قطعه خواهند شد. اگر در دستگاه مشکلی پیش آید و شرکت سریعا به آن رسیدگی نکند و دستگاه فقط یک هفته خاموش بماند ، از کار خود عقب می افتید و مشتریان خود را از دست خواهید داد.  دقت کنید خدمات پس از فروش مناسب، حتما روی قیمت دستگاه لیزری تاثیر دارد اما این افزایش قیمت ارزش هزینه کردن دارد .

       

      زیرا پس از خرید نوبت به راه اندازی و آموزش کار با دستگاه لیزر فرا می رسد که همان بحث خدمات پس از فروش خواهد بود.  مجموعه موظف است دستگاه را به هر مکانی که مشتری بخواهد ارسال کند و کارشناسان آن را نصب نمایند و سپس آموزش های لازم به اپراتور داده شود. همه این موارد  در سیمای شهر به صورت رایگان برای مشتری انجام می‌شود.

       

       

      واردات دستگاه برش لیزر

      تقریبا تمامی دستگاه های موجود در بازار ایران وارداتی هستند. عمده این دستگاه ها از کشور چین وارد می شود. در زمان واردات به کشور به این دستگاهها هزینه گمرک تعلق می‌گیرد.یعنی به ازای ورود هر دستگاه، وارد کننده باید هزینه‌ای بابت وارد کردن آن به مرز ،بپردازد که بعدا به قیمت دستگاه افزوده می‌شود. این هزینه گمرک برای دستگاه برش لیزر نیز وجود دارد. هر چه شرکت وارد کننده بتواند تعداد بیشتری وارد کند کمرگی که به هر دستگاه می خورد کمتر میشود.

       

      بنابراین شرکتهایی که قدرت خرید بیشتری دارند میتوانند با هزینه گمرک کمتری ، واردات کنند . بنابر این باید از شرکت هایی خرید کنید که بزرگ باشد و در هر مرتبه دستگاه زیادی وارد کند و این گمرک روی هر دستگاه کمتر شود و در نتیجه قیمت دستگاه برش لیزر برای شما  نسبت با سایر شرکتهای وارد کننده کاهش خواهد یافت.

       

       

       

      دستگاه برش لیزر

      لیست قیمت دستگاهها را در ایمیل خود دریافت کنید

        میتوانید بر روی تلگرام لیست قیمتها را دریافت نمایید

        لطفا در تلگرام به این شماره پیام دهید ۰۹۳۵۳۳۳۴۶۳۱(فقط پیام)

        رعایت نکات ایمنی در استفاده از دستگاه برش لیزر

        هر دستگاه صنعتی ، علاوه بر اینکه موارد امنیتی در آن لحاظ شده است ولی باید حتما مسائل ایمنی از طرف مسئول آن دستگاه ، رعایت شود. از نکات مهم استفاده از دستگاههای برش لیزر  رعایت نکات ایمنی دستگاه است.

         

        موارد ایمنی که باید رعایت کرد چیست 

        دستگاه برش لیزری برای تولید لیزر نیاز به افزایش ولتاژ برق دارد و همین موضوع احتمال بروز برخی خطرات را به همراه دارد. البته به نظر نمی رسد که استفاده از این دستگاه خطرناک باشد. اگر نکات ایمنی استفاده از دستگاه لیزر رعایت شود، این دستگاه هیچگونه خطری نه برای اپراتور و نه کارگاه ندارد. اما در صورت عدم رعایت نکات ایمنی دستگاه لیزر می تواند آسیب های زیاد جانی و مالی وارد کند.

         

        اولین و مهمترین موضوع ، جلوگیری از ورود افراد غیرمجاز و متفرقه به محیطی که دستگاه لیزر قرار دارد. این نکته پیش پا افتاده بسیار مهم و حائز اهمیت است. تابلو «ورود افراد متفرقه به کارگاه ممنوع» را در کارگاه خود نصب کنید و آن را جدی بگیرید. افراد نا آشنا میتوانند با کنجکاوی و سر کشیدن به قسمت های مختلف هم برای خود هم کارگاه و هم اپراتور دستگاه ایجاد خطر کنند. هیچ فردی که دانش و آشنایی با دستگاه ندارد نباید به نزدیکی دستگاه برود. این افراد بخاطر اینکه اطلاعی نسبت به دستگاه لیزر و خطرات احتمالی آن ندارند؛ و نباید به نزدیکی دستگاه بیایند.

         

        اگر قرار است مشتری را به پای دستگاه بیاورید حتما به وی نکات ایمنی را یادآوری کنید. نکته بعدی که در مورد رعایت نکات ایمنی باید مورد توجه اپراتور دستگاه لیزر قرار گیرد این است که به هیچ عنوان نباید دستگاه را در زمان که مشغول به کار است ترک کند. ترک دستگاه لیزر در حال کار به منزله ایجاد خطر برای کارگاه خواهد بود. در صورتی که اتفاقی ساده برای دستگاه لیزری بیافتد و اپراتور بالای سر دستگاه نباشد، ممکن است همین اتفاق ساده به فاجعه ای بزرگ تبدیل شود. عدم ترک دستگاه برش لیزر در حالی که دستگاه در حال برش یا حکاکی است شاید یکی از مهمترین نکاتی است که اپراتور دستگاه باید اهمیت زیادی به آن بدهد.

        متاسفانه برخی از اپراتور ها بعد از مدتی که این دستگاه برایشان عادی می شود، این نکته مهم را رعایت نمی کنند. فراموش نکنید که اتفاق یکبار می افتد و اگر همین اتفاق زمانی واقع شود که اپراتور در کنار دستگاه حضور ندارد، حوادث جبران ناپذیر خواهند بود. رعایت نکات ایمنی در هنگام کار با آینه، ورق آلومینیوم و هر ماده منعکس کننده اشعه لیزر نیز اهمیت زیادی دارد که اپراتور باتجربه ، خود بهتر میداند با این موارد چگونه باید برخورد کند. در واقع برای برش زدن و یا حتی حکاکی بر روی این نوع متریال ها نیاز به تجربه بسیار زیادی وجود دارد.

         

        اگر اپراتور اطلاعات کافی در زمینه کار با این متریال ها ندارد بهتر است با دیگر متخصصان مشورت کند و یا از کار بر روی آن ها صرفه نظر کند. نور منعکس شده از این متریال می تواند به بدن انسان ، محیط کارگاه و یا حتی خود دستگاه لیزر به ویژه تیوب آن آسیب وارد کند.

        سخن پایانی

        کار با دستگاههای برش لیزر بسیار پر منفعت بوده و برگشت سرمایه آن فوق العاده خوب است.

        فقط کافی است به نکات مهمی که در بالا اشاره شد و برخی نکات دیگر که در سایت ما موجود است، توجه کنید و آنها را در هنگام خرید و استفاده از دستگاه لیزر به کار ببندید. شما در صورت بروز مشکل نیز می توانید با تکنسین های مربوطه صحبت کنید و از راهنمایی آن ها استفاده کنید تا مشکلات به وجود آمده تخصصی تر برطرف شود. این دستگاه یک دستگاه مناسب برای راه اندازی و گسترش کسب و کار است؛ البته به شرطی که با دیدی باز خرید کنید و در ادامه نیز درست آن را به کار ببندید.

         

         

         

        سوالی دارید ؟
        Send via WhatsApp