درباره دستگاه بنر چه میدانید؟ درباره کاربرد های آن چطور؟ رشته چاپ و تبلیغات، از جمله رشته های خاصی است که طرفداران منحصر به فرد خود را دارد. مجموعه از مهارت های محتلف ماتنند دقت، ظرافت، قدرت تصویر سازی و همچنین توانایی ترکیب و تشخیص رنگ ها و طرح ها، بخشی از موضوعاتی هستند که در این مورد کارآیی دارند.
در طول سال های گذشته در کشور ایران، انواع کارگاه چاپ برگزار شده و هنوز نیز در حال برگزاریو انجام فعالیت های خود هستند. این کارگاه ها با توجه به استقبال جوانان و دانشجویان علاقمند به این حوزه، گسترش قابل توجهی داشته اند. موسسات، شرکت ها و نهادهای فرهنگی و هنری زیادی تلاش کرده اند با اجرای کلاس های عملی چاپ، مخاطبین بیشتری را در این مورد راهنمایی کرده و آموزش دهند.
برخی از این افراد، ممکن است در آینده به عنوان صاحب مشاغل مرتبط با این حوزه، در فعالیت های تخصصی تری مشغول به کار شوند. به این ترتیب، احتمال دارد که با خرید یک یا چند دستگاه بنر، نسبت به توسعه کاری خود اقدام نمایند.
این گروه از کارآفرینان که با شرکت در دوره ها و کسب اطلاعات مختلف، وارد صنعت چاپ و تبلیغات می شوند، نسبت به سایر افرادی که چندان با پیشینه و تاریخ این مبحث اطلاعی ندارند، تفاوت چشم گیری خواهند داشت. برای شرح این موضوع، بد نیست ابتدا به توضیح بسیار مختصری از تاریخ صنعت چاپ و اسباب به کار رفته در آن بپردازیم.
برای حوزه چاپ و تبلیغات، نمی توان آغاز و مبدا معین و قاطعی در نظر گرفت. شاید دورانی که انسان یاد گرفت چگونه با استفاده از رنگ و ابزاری شبیه مهر و یا حتی دست ها و انگشتان خود، روی دیوار و سطوح خشتی یا پوستی و … نقوشی را تثبیت کند، صنعت چاپ آغاز شده باشد. در این صورت باید سابقه این صنعت را به اندازه عمر نقش ها و طرح های به دست آمده در کاوش های باستان شناسی و مطالعات پژوهشی دانست. روندی که به ابداع ماشینی هوشمند به نام دستگاه بنر منجر شده، به هیچ عنوانسیر ساده و بدون چالشی نبوده است.
از همان دوران ایجاد نقوش دستی با رتگ های گیاهی، حوزه چاپ و تبلیغات سیر پیشرفت خود را آغاز نمود. همان گونه که اشاره شد، آشنایی کار آفرین حوزه تبلیغات و صاحب دستگاه چاپ بنر با این دستگاه دارای مزایایی است که عملکرد وی را از دیگر همکارانش متفاوت خواهد کرد. یکی از این مزایا، کسب بینش و دیدگاه درستی در مورد چالش ها و راه حل های مذکور است. زمانی که قصد کار با یک ماشین مدرن را داریم، می توانیم بدون مطالعه پیشینه آن دستگاه، نسبت به راه اندازی و تولید محصول آن اقدام کنیم. در این صورت شاید آنچه قرار است به دست بیاید، رضایت خاطر مشتری را فراهم آورد، اما آن اطلاعات و آگاهی از سوابق این تکنولوژی، در زمان بروز مشکلات خود را نشان خواهد داد.
حتما این مثال معروف را شنیده اید که انسان ها در مواقع سختی شخصیت و ارزش واقعی خود را نشان می دهند. در مورد فعالیت های شغلی و صنعتی نیز می توان نظیری برای این مثال بیان کرد. به بیان واضح تر، تفاوت دو کاربر و صاحب دستگاه بنر، در هنگام فعالیت عادی دستگاه تحت نظرشان چندان مشخص نیست، اما در زمانی که کارگاه و مسیر شغلی ایشان با مشکلاتی مواجه می شوند، اپراتوری که در مورد پیشینه صنعت چاپ اطلاعات مفصلی دارد، می تواند مانند یک پیشکسوت و مدیر حرفه ای با قضیه برخورد کند.
چرا که مطالعه تاریخ و آشنایی با سوابق یک موضوع و یا یک تجهیز مانند دستگاه بنر، شبیه این است که شخصی سال ها با انواع روش ها و مسیر های این عرصه در ارتباط تنگاتنگ بوده و کسب تجربه میدانی داشته است.