دستگاه سی ان سی

دستگاه سی ان سی یک دستگاه برش و فزرکاری است که بوسیله کامپیوتر کنترل می‌شود. این دستگاه بوسیله ابزار برش خود که میتواند د مته یا  تیغه باشد طرح مورد نظر را روی قطعه کنده کاری میکند. کنترل کامیپوتری ، سرعت و دقت لازم را فراهم میکند.

دستگاه سی ان سی  میتواند عملیات برش ، سوراخکاری ، فرزکاری و براده برداری را بوسیله ابزاری که در هد دستگاه نصب میشود انجام دهد.
از دستگاه سی ان سی میتوان بر روی فلزات ، چوب ، سنگ و هر نوع متریالی استفاده کرد.

در زمنیه صنایع چوبی پیاده سازی و اجرای لوگو ها بر روی انواع چوب و ام دی اف از جمله فعالیت های این دستگاه ها می باشد.در زمینه دکوراسیون چوبی ، خواه برای داخل یا خارج ، دستگاه CNC طرحهای زیبایی ایجاد میکند که تا قبل از  پیدایش این دستگاه یا امکان ایجاد این طرحها وجود نداشت یا هزینه آن بسیار گران تمام میشود.

برش و ایجاد طرح بر روی سنگ نیز یکی دیگر از فعالیت های دستگاه CNC می‌باشد. سنگهایی که به منظور نمای ساختمان ، نمای ورودی ، ایجاد مجسمه و تندیس و سایر موارد بکار میروند میتوانند با ظرافت بالایی بوسیله دستگاه سی ان سی برش  و هاشور بخورد

امکان استفاده از انواع متریال ها بوسیله دستگاه سی ان سی یکی از نقاط قوت و قدرت این دستگاه است که باعث شده استفاده فراوانی از آن در صنعت بشود.

از جمله فعالیت های اساسی که بوسیله دستگاه سی ان سی انجام می شود برش فلزات و ایجاد قطعه است  که از مهمترین فعالیت های صنایع کشور است. این موارد را اصلاح ابزار سازی و قطعه سازی می گویند

دستگاه های سی ان سی اندازه و ابعاد مختلفی دارند و در مکان های مختلفی صنعتی برای برش و هاشور استفاده میشود و ادر بیشتر مشاغل به کار گرفته می شوند.باید دقت داشت که این نوع دستگاه با توجه به گستره بسیار فراوانی که دارد توانسته یکی از پول ساز ترین دستگاه ها در بین دستگاه های صنعتی بوده و مشتریان خاص خود را داشته باشد.

مشاهده همه 5 نتیجه