دستگاه برش لیزر

 

معرفی انواع دستگاه برش لیزری

انواع دستگاه برش لیزری | دستگاه برش لیزر ماشینی است که از آن برای برش دقیق فلز و غیر فلز استفاده می‌شود. از این دستگاه صنعت استفاده  زیادی می‌شود چرا که عملیات برش را با دقت و سرعت بالایی انجام میدهد. با کمک آن میتوان بر روی اجسام مختلف برش و سوراخکاری کرد و یا اشکال مختلف را بر روی مواد حک نمود.

 

عملکرد دستگاه برش لیزر به این صورت است که ابتدا اشعه لیزری از هد دستگاه بر روی جسمی که قصد برش و یا حکاکی آن را داریم تابیده می‌شود و سپس این پرتوی لیزری با توجه به میزان قدرتی که برای آن تعریف شده است قسمت مورد نظر را برش میدهد و یا موجب تصعید آن می‌شود(حکاکی) و در پایان قسمتهای برش خورده با گاز فشار بالا از روی جسم برداشته شده تا سطح صاف و سیقلی قطعه اصلی باقی بماند.

 

انواع دستگاه برش لیزری

دستگاه های تولید لیزر میتوانند انواع مختلفی از لیزر را ایجاد نمایند. این لیزر ها بااسامی : لیزر گازی، لیزر شیمیایی، لیزر رادیو اکتیو، لیزر جامد شناخته می‌شوند. بیشترین  استفاده در صنعت تنها از دو نوع لیزر گازی و لیزر جامد است. این دو نوع لیزر خود از بخش های مختلفی تشکیل شده اند به عنوان مثال میتوان گفت که در بین لیزر های صنعتی، گازی Co2 بیشترین میزان استفاده را دارد. چرا که از آن برای برش و ایجاد حکاکی بر روی انواع مختلف وسایل اعم از فلزات و غیر فلزات میتوان استفاده نمود. البته هرکدام ازین تکنولوژی ها در قیمت دستگاه برش لیزری تاثیر دارد.

 

 انواع دستگاه برش لیزری در نوع خاص CO2 و فایبر ساخته می‌شوند که هر یک دارای مزایایی هستند. در لیزر فایبر برخلاف CO2 هیچ کدام از قطعات و یا آینه های به کار رفته در آن حرکتی نداشته و ثابت اند و به همین دلیل از نظر هزینه کلی بسیار سودمندتر خواهند بود. دستگاه فایبر 3 کیلوواتی یک سوم میزان مصرف دستگاه لیزر CO2 4 کیلو واتی نیرو مصرف میکند.

 

کانال تلگرام

قیمت انواع دستگاه برش لیزری و حکاکی

دستگاه حکاکي و برش ليزر يک دستگاه کارامد و با صرفه اقتصادی است . ابعاد اين دستگاه ها امکان نصب آن را در فروشگاه و کارگاه‌ها و شرکت‌های تبليغاتی ایجاد می‌کند. بیشتر دستگاه‌ های برش ليزر را مي‌توان جهت نصب به صورت دمونتاژه يا در 4 قطعه جدا از هم نيز حمل کرد. اين کار خیلی راحت انجام‌ می‌شود.

 

و براحتي در محل نصب از درب‌های کوچک به عرض 70 سانتی‌متر و راه‌پله‌های باريک عبور می‌کند.دستگاه حکاکي و برش ليزر داراي مجاری عبور ورق کامل پکس گلاس هستند اين قابليت به کاربر اجازه مي دهد که  بتواند ابعاد کامل ورق پکس گلاس را در 2 مرحله به آسانی برش بزند.

محاسبه قیمت انواع دستگاه برش لیزری

اگر به دنبال خرید دستگاهی هستید که برای حکاکی غیرفلزات استفاده کنید توصیه می کنیم که از دستگاه‌های با وات کمتر استفاده کنید. ولی اگر به دنبال برش لیزری و برشکاری هستید بهتر است  از دستگاه‌های با قدرت وات بیشتر استفاده کنید.نسبت به وات دستگاه قیمت دستگاه برش لیزری میتواند متفاوت باشد.

 

الزاما همیشه دستگاه با وات کمتر ارزانتر نخواهد بود.

کیفیت حکاکی با قدرت تیوب لیزر نسبت عکس دارد . هر چه قدرت تیوب لیزر افزایش پیدا کند ، از کیفیت و دقت حکاکی کاسته می شود. اما برشکاری بهتر انجام می‌شود. اگر کار حکاکی شما بیش از برش کاری شما است ، دستگاه با تیوب حداکثر 80 وات خریداری کنید و اگر کار های برش کاری شما بیشتر از حکاکی است از دستگاه با تیوپ 130 وات به بالا استفاده نمایید.

 

پیشنهاد ما دستگاه با تیوب لیزر 100w  Reci  است که تقریبا برای همه کارها مناسب است. تیوب لیزر نصب شده بر روی دستگاه ها قابل تعویض و ارتقاء می باشد به شرط آنکه پاور تغدیه دستگاه نیز متناسب با تیوپ لیزر انتخاب و تغییر نماید. بهتر است هنگام خرید از توان تولیدی پاور دستگاه مطمئن شوید تا در آینده برای تغییر تیوب لیزر به مشکل نخورید. یک منبع تغذیه قویتر در هنگام خرید شاید حدود 7 تا10% روی قیمت دستگاه برش لیزری تاثیر بگذارد اما خرید یک منبع تغذیه جدید بسیار گرانتر خواهد بود.

دستگاه فایبر 

دستگاه دیاموند لیزر 

قطعات دستگاه برش لیزر

 

نمایش 1–12 از 13 نتیجه